7 things about me

Thank you for Yoan and Natazya who tagged me with this kind of posting. I can’t believe you did that for me. Halah! Lebai! I’m not even sure if this is what I should do, anyway. So Nat & Yoan, lemme know if it’s wrong or right, ok? The original title was 7 Awesome Things About Me, but I change it into 7 thing about me. I have no idea if I’m allowed to do this. Ok, so here I am, posting about 7 things about me. First you have to know that I made a simple quest on ym to some best friends. And this is what I collected from their answers:

  1. Spoiled. Thank God it’s not boiled. Hihi… Well, Shantoy wrote that word about me. I have to admit, I am. I used to be the youngest child of my parent’s pair children. But then my lil brother born 17 years minus 1 day after me, followed by my lovely enemy sister, 2 years after that. I supposed to be not spoiled any more, but It’s not as easy as a click in a mouse. It will take another 17 years to be a real big sister. Which gonna happen next year. Fiuhhh…
  2. Unpredictable. This word also came from Shantoy. The only thing that people can predict about me, is… I’m gonna change my mind in a… minute, or even second.
  3. Yummy. I actually hope that this word is only coming from my kids. Since I was the one who breast feed them. But sadly it’s coming from my best friend, kacrut. Maybe because we spent most of our time together by munching something in our mouth instead of talking. Maybe the word ‘gembul’ is more correct than yummy.
  4. Irresistible. Am I? I really wish so. I prefer the word magnetic than irresistible. Cos this is actually my other friend’s brand. I don’t wanna steal it from her. I want to be a magnet for something good in the world.
  5. Dreamer. Yes I’m a dreamer. I have lots of dream to catch. That’s why I never had enough time to sleep. I can only dream when I’m sleeping, right? Hihihi…
  6. Anomaly. I was about to write weirdo, but… I’d rather being an anomaly. Not usual. Different. Peculiar, and yet, weird. hahaha… I like snake and dying to have them as my pet, I love tattoo, and some anomaly things that I cannot mention here. I don’t want a secret agent standing in the corner of my street watching me every night, haha…
  7. Lovable. Jyaaahhh!! I don’t have to give you the reason why I choose this word. If you’re curious, go ask my ex lovers, my parent & in laws, my kid, and also my enemies. Hahaha…

I’m done. Now it’s your turn. Please write down 7 things about YOU!!

 Nat… Yoan… Am I doing the right thing? *sinking*

← merajut mimpi
belajar dari crochet →

Author:

Dian adalah penulis yang memiliki ketertarikan pada isu-isu sosial dan kejahatan. Dia menyelesaikan studi Perlindungan Anaknya di UI tahun 2016 lalu. Saat ini sudah 5 novel yang ditulisnya sendiri, dan 3 buku lain ditulis bersama penulis lain.

  1. Dian, this is really hard homework for me because I have alot of negatif things rather than the nice one.Okay,I will jot it down 7things abot my self by this week end.
    Thanks Dian.

    Regards,pakde.

  2. nomer 7 hehehe loveable….
    kalo ada yang tanya ke aku, termasuk yang mana coy? your enemy?? atau ex lover? hehehe… 😀

    keliatannya kalo cuma 7 gak cukup tuh, masih banyak yang belum kamu cantumin… 😀

  3. @p’dhe: take your time

    @mas stein: aku ini emang lambret maaasss, hehe

    @orange: akan segera meluncur. saya juga akan link balik…

    @rina: asal jgn lupa mewujudkannya aja ya… takutnya terbuai mimpi thok, hehe

    @dyer: kalo kamu mantan suami… satu-satunya persamaan kita adalah: orang tuanya vanya dan harus mengupayakan kebaikannya. setuju??

    @akang: sesuk versi Jawane tak rilis mas…

  4. Hahahahahhaa.. Masuk juga surveynya..
    I prefer the word of IRRESISTIBLE though.. Sorry dear..
    Magnetic is the next step that I believe you are going to be.. Hehe..

  5. @shantoy: thanks for the compliment ya… *promosi promosi*

    @huang: keren… itu artinya: kereeeennn. hehe

    @dini: salam kenal juga

    @akang: lamun persi sundana, abdi mah teu jago kang… belum hebring…

    @may: mari kita bertukar link. haha… itu yg ke-7 untuk sesama anggota keluarga aja

    @nat: aseeekkk.. berarti PR-nya udah kelar ya… yes, i’m a yummy mummy

  6. @carnival: salam kenal balik

    @sugiman: pake kamus ya kang 😉

    @ade: iya, pelajaran jaman SD ya. 4 derajat selsius.

  7. Unpredictable…?????

    huhuuhuh….

    well, maybe this sounds crazy, but… my job right now is to predict the unpredictable hahahah…

    it such an interesting job !

  8. Nice one…!
    Thanks for visiting our Blog (Our Cinema Sanctuary). I’ve already added your link to my personal Blog, if u don’t mind 🙂
    Thank you!

  9. Bagus Eyang Puteri Yoan bahasa sunda na bolak balik dekock.. Waakakakakak.. kaya saya dapat dari 3 turunan.. hahaha..
    Salam Sayang

  10. @isnu: hihii… jadi pengen nyicipin ya?

    @gempur: so… do predict me 🙂

    @yanti: will do as advice

    @yoan: mungkin karena kamu yummy juga. coba tanya kang boed 😉

    @bisnis: pake gugel translate aja

    @akang: berbalas pantun mulu nih, sama yoan..

  11. Hey very nice blog!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I will bookmark your blog and take the feeds also…

  12. I’ve really enjoyed reading your articles. You obviously know what you are talking about! Your site is so easy to navigate too, I’ve bookmarked it in my favourites 😀

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *

What to Read Next

Pengabdi Setan, Film Pemersatu Bangsa

Sudah nonton film remake karya Joko Anwar ini? Kalau belum, sudah dapat spoiler-an atau mendengar kehebohannya? Sekedar informasi, untuk yang nggak suka sama film horror, percayalah postingan ini sama sekali tidak membahas hal-hal traumatis dalam film. Saya sama penakutnya dengan Anda :D Dua pekan lalu saya terhasut dan kemudian ikut...

Read More →

Gelombang dan Tidur

Jika seorang manusia mati di usia 60, maka dia menghabiskan kurang lebih 20 tahun hidupnya untuk tidur. Ini perhitungan kalau rata-rata orang tidur 8 jam per hari. Wow! Kalau ditotal jadi banyak banget ya jatah tidur kita? Tapi memang itu yang disarankan dokter bukan? Karena kalau kita tidur kurang dari delapan...

Read More →

Privacy?

Anda yang punya kartu kredit mungkin sering mengalami apa yang saya alami seminggu ini. Saya: Halo! Dia: Selamat siang dengan ibu Dian, saya dari xxx bank ingin mengkonfirmasi sebentar mengenai kartu kredit ibu Saya: Aduh mas, saya sedang nunggu telepon dari Gojek nanti aja lagi teleponnya ya. Sehari kemudian, karena...

Read More →